torsdag 28 juni 2012

God Morgon Alla Glada

Idag skiner solen i Göteborg , men tankarna går fortfarande till thailand. Sitter på jobbet och tjänar pengar =) ialla fall.
Idag skall Linda flytta till en mindre lägenhet för att kunna spara ännu mer pengar. Skit bra!! Skall hjälpa henne senare med det.

Nu har vi kollat upp alla kostnader man får räkna med. och det är ju en del.
Man behöver försäkring så klart om något skulle hända. Bara den kostade 4000kr för 1 år. Men det var faktiskt billigt jämnföretsvis med andra försäkringar.

Kollade även upp vaccinationer. pffff va många man skall ha.
Har ju bara hepatit vaccination sedan innan. Men skall man vara där länge, så rekommenderas man att vara full vaccinerad.
Dom vaccinationer som rekomenderas att ta är: Stelkramp, Difteri, Tuberkulos, Turistdiare, Tofoid Feber, Polio, Malaria Tabletter, Japansk encefalit och Hepatit A+ B
Några utav dessa har man ju tagit som barn vad jag vet, och dom skulle hålla tills man fyllt 30 år.
Stelkramp vet jag att jag tagit som liten , men difteri? tuberkulos? eh får nog fråga mamma om det.

Man vill ju inte riskera att bli sjuk, så bäst att vara full vaccinerad !

Vi har nu köpt en tvättmaskin till thailand föresten, en granne som hade köpt fel och sålde den därför för en tredje del av priset. Hur bra som helst.
Ska man bo där kan man ju inte lämna in tvätten jämt, det blir ju dyrt i längden. Och vill INTE tvätta för hand =)
Så nu står maskinen i huset fullt inkopplad och väntar :)
Jag har nämnligen en thai vän som heter Nicki som bor i huset när jag är i Sverige så hon fixar med allt, helt perfekt =) Hon är verkligen en underbar person och min förebild i Thailand. Som en extra mamma, fixar och ordnar med allt.
Vi har även en hund i Thailand som heter Ding Dong =) Han har varit med länge nu, och är runt 8 år. Men jätte pigg och glad.

// Jenny


Ding Dong äter glass, bästa han vet i värmen =)
 

Nicki som bor i huset =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar