onsdag 27 juni 2012

Hej Då Sverige, Vi Flyttar Till Thailand !!

Vi har bestämt oss! vi flyttar!
Efter år av grubblande så har jag Jenny äntligen bestämt mig att nu vill jag inte vara i Sverige längre, jag vill flytta till thailand.
Efter att jag berättat detta för mina vänner Jennifer och Linda så bestämde sig även dom, sticker du så sticker vi.

Så nu är vårat mål att flytta till thailand / Phuket i december 2012.
Det krävs hemskt mycket planering och pengar framför allt.

Jag har ett hus i Phuket, i kata. ett litet hus med ett sovrum. Där hade vi tänkt bo till en början,.
Kanske behöver ha ett större hus längre fram. Men även där krävs pengar.

Vi tänkte gå i skolan till en början, i 8 mån och lära oss thailändska.
Finns en skola i Chalong/ Phuket som skall vara jätte bra! Dom fixar med visum , alla papper osv.
Kostar ca 6000 kr för 8 månaders plugg. Då pluggar man 4 dagar i veckan , 2 h varje dag. inte så farligt.
Får man mycket tid över till annat =)

Har man väl lärt sig språket så är det lättare att vistas i ett land.

Men att inte jobba på 8 mån , så krävs de att man har pengar. så nu sparar vi som galningar för att ha en bra slant när vi åker ner.

Känns också härligt att börja med att gå i skolan, så man kan få mkt ledig tid. och bara njuta. För njuta är vad denna resan är till för.

Det finns så många som har såå mycket fördomar om att man ger upp allt och sticker till ett annat land. Men är det verkligen så att om man är född i ett land så måste man bo där resten av sitt liv??
Vi tänkte testa på detta. är det inget för oss , så kan man ju bara flytta hem igen.

Jag har åkt till thailand minst en gång om året sedan 2004, och vart där närmare 14 ggr. vill inte lägga mina pengar på annat. så det kan inte vara mer än rätt att flytta dit och se om det verkligen är landet för mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar