torsdag 14 november 2013

ดีตอนเช้า / God morgon

Klockan är 10 i Thailand och jag sitter här och njuter av fågelkvitter på verandan.
Grannen spelar musik och tvättar. Solen skiner och det är 33 grader. Kan inte ha det bättre.
Skall snart åka till bageriet och köpa mig lite färskt bröd, och ta vägen om marknaden på vägen hem för lite frukt kanske :)

Imon skall jag på arbets intervju :O ... så nervös :( Men håll tummarna för mig.
Detta jobb skulle passa mig utmärkt, 3-4 dagar i veckan, ibland hel och ibland halv dagar.
Varför är man så nervös när man ska till intervju??? det är ju som vilka människor som helst. men när det sitter där så känns det som det är mycket högre än en själva :( jävligt jobbigt.....

Men får jag bara detta jobbet och får in en fot och dom är nöjda så kan jag jobba varje högsesong. det är verkligen klockrent.
Jaja, nog om det....

Igår va vi o kolla på nytt hus, vill bo i centrum.. men hitta bara ett som verkligen låg mitt i smeten, men det va bara ett sovrum. och ett som hade uteplatsen brevid en bar typ så de kändes som man satt i baren när man satt på våran uteplats.... inte riktigt så jag vill ha de. jag vill kunna njuta av fågel kvitter precis som jag gör nu... får kolla mer idag...


2 kommentarer: