måndag 29 oktober 2012

Countdown!

Nu är det 2 mån kvar tills vi flyttar... Ohhhh kan inte vänta.

Har inte haft lust att skriva något här det sista som ni kanske märkt. Har inte haft något roligt att skriva bara varit deppig att jag inte kan åka till thai nu, och d finns ju ingen anledning att deppa ner mig här :)

Vilken morgon man hade idag. Vaknade 07:40 i panik. Alarm klockan hade inte ringt :O eller så hade jag stängt av den i sömnen. Fick stressa ihjäl mig för att sedan springa till jobbet. Vräkte ner så jag var dyngsur när jag satte mig i bilen och upptäckte att jag inte stog på min parkering. Pinsamt värre, men som tur var så hade jag inte fått böter. Men har nog inte världens gladaste granne.

Ingen lust alls för att jobba idag. vill bara hem o sova. Tiden går så långsamt, kl e bara 10, har baaaaaara jobbat 2 timmar , känns som 8 redan :( Bara att härda ut :(:(

Pratade med Nicki igår, hon har börjat sälja chili krydda som hon gör själv. skit bra, tjänar 1460 bath per dag. Men fy fan vilket jobb, det tar visserligen bara 20min men jag och du hade inte klarat de. Ångan från den rostade chilin dödar en. Asså jag kunde inte gå in i huset när hon höll på. Ögonen sprutar och man får andnöd.
Men hon tycker att det är skönt, rensar porerna säger hon. Så det är väl bra.


I helgen har jag vart och handlat massa underkläder och lite smink. Behövs verkligen, dom har bara trosor för 3 åringar i thailand. Får inte upp dom över vaderna.
Blev jätte fina från New yorker. Dom har så sjukt fina underkläder där. 1500kr fattigare :(



"การที่ได้รักคือการเสี่ยงว่าจะไม่ได้รับความรักเป็นการตอบแทน
การตั้งความหวัง คือการเสี่ยงกับความเจ็บปวด
การพยายามคือการเสี่ยงกับความล้มเหลว
แต่ยังไงก็ต้องเสี่ยง เพราะสิ่งที่อันตราาย ที่สุดในชีวิต ก็คือ การไม่เสี่ยงอะไรเลย"




To love is to risk not being loved in return.
To hope is to risk pain.
To try is to risk failure, but risk must be taken,
Because the greatest hazard in life is to risk nothing.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar