måndag 20 maj 2013

Panaeng cooking :)

Vi va i skolan idag för att förbererda alla papper, utan att överdriva tror jag vi fick över 10 papper att skriva våran namnteckning på haha helt sjukt. Så nu är det ordnat. Härligt! Skolan kommer inte hinna göra klart min ansökan innan jag åker antagligen så dom sa att dom skall scanna o maila alla papper istället. Jennifers papper däremot kommer nog hinna bli färdiga innan då hon åker till Sverige en månad senare än mig.
Efter vi vart på skolan åkte vi och shoppade lite skol material som vi kommer behöva, skall lägga in de i ett skåp här i huset tills vi kommer tillbaka.. Slipper vi köpa de direkt när vi kommer hit nästa gång.. Jag vet hur lat man är och hur fort tiden går dom första dagarna...

När vi kom hem så såg vi att Mii hade hur mycket fästingar som helst, fastän vi har köpt fästinghalsband och tagit spruta,, bliiiiir så trött. Men skall köpa riktigt fästinghalsband i Sverige då dom är mycket bättre.
Så det var bara att börja plocka av dom små liven ,, fy !! tror säkert vi plockade över 50 st. fräscht???? NOT! Sen fick lill skiten duscha , så nu är hon go igen o ligger o luktar hallon :)

Vi lagade Panaeng Goong (Panaeng curry med räkor) idag, blev faktiskt över förväntan, lime bladen som vi hade i plockades från våran trädgård :)

Just de igår när jag precis hade lagt mig så börjar Mii skälla som en galning på utsidan och vägrar sluta... Så va tvungen att gå ut och kolla vad det var. Då står hon och skäller rakt ner i marken och gissa va det va ? En skorpion. Livrädd!! Har jag aldrig sett under alla mina år i Thailand.






Hemmagjord Panaeng med räkor

Skorpionen , dålig bild i know

Ett av alla papper vi skulle skriva under.
 

Skol shopping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar