onsdag 12 september 2012

Hallå !

Fattar ni eller, halva september har gått =) weeiii ingen är lyckligare än jag.
Ni kanske förstår att man räknar ner? Känns som en evighet, men det är bara 3 & ½ månad kvar tills vi åker!!
Det mesta är faktiskt gjort.
Nedan är våran lista över saker som vi har fått gjort innan flytten:

  • Vaccinera oss - Jag och Linda var hos vårdcentralen 5/9, där kom vi överens om att bara ta Hepatit B, Tuberkulos, Kolera, Tyfoid. Dessvärre tar dom inte tuberkulos på våran vårdcentral så detta måste vi göra på Östra Sjukhuset. Men sista hepatit dosen är klar för Linda då hon började förra året, Och jag har redan fullt skydd mot Hepatit A så tog första dosen B 5/9, andra skall jag ta 14/12 och tredje nästa år när jag kommer hem i juli. Kolera & Tyfoid får man på recept, det är drickvaccin och tabletter. Jennifer skall börja snarast..
  • Boka biljett - Betald och klar, åker med enkel biljett 30/12 med destination PHUKET
  • Fixa två hus - Ett hade vi sen innan , nu har vi fixat ett till, grannhuset!! =) Så slipper vi knö!
  • Beställa Linser (Jenny) - Gjort 3400kr fattigare =(
  • Fixa P-piller recept - Fixat, bara att hämta ut.
  • Betala försäkring - Gjort, hittade ett billigt & bra alternativ med ERV försäkring, kostade 1500 för 6 mån per person.
  • Hyra ut Lindas lägenhet - Är pågång, vi tror oss hittat den rätta att hyra ut till, en kille på 25 bast , trevlig som attan ! =)
  • Tagit tjänsteledigt 6 mån
++++++++ massa annat

Så vi är i princip klara med allt nu!! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar