tisdag 25 september 2012

Hej Svejs

Sitter här på jobbet och fryser ihjäl. Det är ju riktig höst nu.
Tog på mig höst jacka och vantar i morse. Kändes mycket bättre att gå ut i det än igår när jag traska i skinnjacka =)

Igår läste jag en artikel i aftonbladet som verkligen berörde. Om en 24-årig tjej som startat ett barnhem i Ghana. Dom har hand om 20 barn. Hon har byggt upp detta genom bidrag från familj och vänner och hennes egna sparade medel. Sakta men säkert blir det bara bättre och bättre, nu har dom jord toaletter och dusch bås. Och för varje bidrag förbättras standarden.
Bidrar man med något till henne så går 100 % till barnhemmet. Hon själv tar inget.
250kr kostar mat för 1 barn i en hel månad. 705-785 kr för skola i ett år.
Hon jobbar deltid på coop och pluggar deltid och resten av sin tid engagerar hon sig i barnhemmet.
Blir rörd att sådana här underbara människor.
Gå in på hennes hemsida/blogg: www.susannaighana.se och skänk en hundring åtminstonde. Alla pengar gör skillnad.
En 100-lapp är mat för ca en vecka för ett barn, vad kan du köpa för 100 kr? 2 pkt cigg ?

Idag är det lönedag för mig, =) alltid lika kul nu när man sparar. Sparkontot skall växa lite idag.

Pratade med Nicki idag och bad henne mäta kakel plattorna i badrummet. Har nämnligen tänkt köpa lite fina kakeldekor. Finns ju helt underbara. Kan va kul att fräscha upp badrummet i Thailand lite.

Drömmer även om att köpa en ny kyl & frys till Thailand, Stora, som man kan ta is & iskallt vatten från. Kollade på en på internet. På en sida som heter: http://www.homepro.co.th/ , köpcentret heter HOME PRO och finns i Chalong, Phuket. Hittade en kyl&frys som kostade 28597 Bath, ca: 6100kr, Inte alls dyrt om du jämnför va du hade fått i sverige för dom pengarna.
Men tror jag kan hitta billigare på någon liten thai affär kanske, skall kolla.


Kyl&frys som jag skall ha

Kakeldekor

Kakeldekor

Kakel dekor
// Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar