torsdag 23 augusti 2012

Hallojj!

Vilken härlig dag det är idag! Jag är på topphumör (som jag brukar vara) och mår hur bra som helst.
Imorgon är det fredag och jag ska träffa Jennifer som jag saknat sååå mycket.

Jag måste bara säga än en gång, alla ni där ute som funderar på att förverkliga sina drömmar och flytta till Thailand, GÖR DET! Finns inget att förlora.
För alla som inte känner mig så är jag en väldigt ordningsam människa som älskar trygghet. Mitt hem är min borg och jag har aldrig tänkt tanken att flytta från området jag är uppvuxen i.
Men väldigt många av mina vänner har verkligen förverkligat sina drömmar och flyttat utomlands. En till USA som aupair i 1 & 1 halv år och en till Barca , och några är bara ute och reser runt på obestämd framtid.
Men jag har ALDRIG vågat ta det steget. Skall jag flytta till thailand ? nja, jooo, NEJ ,. vågar inte. så har det alltid varit. Jag älskar verkligen landet och har varit där sen 2003 varje år, ibland flera gånger om året.
Varje gång jag skall åka hem därifrån får jag en klump i halsen , ångest ? Inte för att jag vet vad ångest är men det känns verkligen som jag får det varje gång jag lämnar Thailand.
Får inte bara klump i halsen, får även andnöd, känns som jag inte får luft, vill bara stor gråta och springa ut från flygplaten och sätta mig i första bästa taxi och åka hem. Benen bär mig inte.
När jag väl är hemma så är jag nedstämd, ledsen, arg , irreterad i minst en månad tills allt blir som vanligt igen.
Varje månad som jag får min lön så sparar jag så mycket så jag knappt kan leva. Men varför? Jo för att jag skall kunna åka till Thailand så fort som möjligt. Har jag ingen semester, tar jag tjänsteledigt. Resan får kosta vad den kosta vill för till Thailand ska jag, det är det ända jag vill.
Jag går inte ut och festar mycket, gör inget direkt som kostar pengar, för att alla pengar går till Thailand.
Är detta normalt? Varför skall man bo i Sverige bara för att man är född här? Har familj här? Har sina vänner här? När man inte mår bra här.
Efter att  ha grubblat på ovanstående i år har jag nu bestämt mig äntligen. I början när jag bestämde mig för ca 4 mån sen var jag fortfarande rädd för att beslutet jag tagit vart fel. Men efter varje dag, månad som går inser jag mer och mer att beslutet jag tagit är RÄTT. Man skall alltid följa sitt hjärta.
Jag kanske känner att Thailand inte alls är ett land för mig att bo i när jag väl kommit dit, för nu kommer jag ju inte åka dit och leva som jag gör på semester. Men då vet jag det iallafall och slipper ödsla all min tid, mina pengar på det landet.
Men att vara ovetande och tro att det är landet för mig är sååå jobbigt, som jag beskrivit ovan.
Jag lämnar nu mitt liv här i sverige bakom mig och testar på att bo i det landet jag drömmer om varje dag.
Jag tänkte till och med säga upp mig från mitt jobb som jag brinner för. Men behövde inte det.

Men för alla som har samma dröm som jag. Gör det. När ni väl bestämt er känns det som en lättnad. Det gör verkligen det. Jag är sååå glad att jag gjort det.
Många tycker inte alls att det är en stor grej att lämna allt man har och följa sitt hjärta. Men för vissa som jag är det ett jätte stort steg. Många som är som jag gör nog aldrig verklighet av sina drömmar.
Men det finns aldrig något att förlora. Visserligen kan du förlora ditt jobb här hemma men det finns fler jobb. Ok det är inte lätt att få jobb i dagens läge men så kan man inte heller tänka. MAN LEVER BARA EN GÅNG SÅ GO FOR IT!! =)

Jag mår som ni kanske hör SÅÅÅ BRA för att jag skall flytta till Thailand så hoppas att ni som funderar på det samma gör det! Vi kanske ses ;)

Några bilder som påminner mig om Thailand:






Visst ät det underbart =)
Ha en bra dag!
//Jenny

4 kommentarer:

  1. Hej Jenny! Det du skrev här ger mig svar på alla mina frågor och funderingar.. Ditt inlägg här kan vara det avgörande för mig och min flytt. Tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej , Gud va kul att du blev så inspererad av mitt inlägg :) Go for it... Jag har inte ångrat en sekund...

      Radera
  2. Hej!
    Kul att du vågade, har exakt samma funderingar. Men försöker lista ut om det är ok att bara flytta dit. Behöver man visum,hur länge får man stanna på det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej ,,

      Ja! jag är jätte glad för det med, och ångrar inte en sekund..
      Det är inte lätt att bara flytta till thailand. om du skall stanna längre än 30 dagar behövs visum.
      Finns en massa olika visum beroende på va du skall göra här.

      Radera