fredag 7 december 2012

Nu tar vi helg!!!

Äntligen är det helg igen... Och jag ska ha världens myspys helg. Slutar jobbet om 1 tim och 10 min :)
Var och handla igår på kvällen, tänkte va smart och handla sent men de var hur mkt folk som helst ute o handlade, så alla tänkte väl samma sak som jag.
Fick äntligen tag i en liten perfekt rimmad julskina. Har bara funnits kokt eller ingen när jag vart och letat denna veckan.
Så nu skall det göras julskinka, såå mysigt. Älskar att känna doften och sen när den är färdig , skära en bit och lägga på vörtbröd med senap och en glögg till... mmm....En som kommer bli glad är lille vovven som älskar skinka. Nästan ända ordet hon reagerar på :):)

Imed att vi skall pyssla med skina idag så blir de färdig mat, har inhandlat citron marinerad varmrökt lax med potatis och romsås :) Vi har världens goaste romsås i vår fiskebil så finns ingen anledning att göra egen.
Har handlat en massa godis med, så det blir ett frossande i goa grejer idag :)

Börjar min blogg bli en mat blogg ? haha kanske för att jag är så frälst i mat :)

Pratade med nicki i Thailand i dag förresten., Hon hade handlat all alkohol och det gick på 5400bath, nästan 1300kr. Inte jätte billigt med alkohol i thailand längre , billigare i tyskland nästan.
När all alkohol kom hemkörande så hade folket på gatan reagerat och frågat om vi var alkolister. HAHA dom skall bara vetaaaaa!!! Den fjutttiga spriten, det går åt fort.
Regnar fortfarande nästan varje dag i Thailand, fattar inte det, skall de inte vara högsäsong nu?

Ha en trevlig helg allihopa för det skall jag ha :):)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar