måndag 12 november 2012

Monday Morning

Måndag igen. Gud så härligt :):) Låt veckan gå fort!
Funderar på att sola idag, måste verkligen det. Är hur blek som helst. Och måste få färg innan jag åker så jag inte bränner ihjäl mig där nere.

Det är sagt att vi skall ta Tuberkulos vaccin 22/11, men vette fan om jag vill göra de? Har läst så mkt hemska historier om detta vaccin. Det är tydligen inte jätte snällt. Man får ett ärr plus att såret är varigt under en lång tid. Vissa åker på kapselbildning och knölar som måste opereras bort !! Livrädd nu, alltid måste jag gå in på internet och läsa om allt. Får ringa och rådfråga om detta.

Under mina senaste resor till Thailand har jag fått värmeutslag i nacken och även en del soleksem, Vettefan varför man bara får det sådär. jag är ju inte rödlätt i hyn precis. Men det är klart jag skall få det.
Sist jag var där, nu i April så fick jag bölder längst hårbotten , ville inte ens gå ut. Jag bävar för detta. Skall jag gå runt med massa soleksem hela mitt liv om jag nu väljer att stanna?
Läst lite på nätet och även rådfrågat vårdcentralen. Kom fram till att jag skall köpa med mig kylbalsam för värmeutslagen i nacken. Man skall tydligen stryka på kylbalsam där det kan uppstå för att försöka motverka det. Så jag kommer få gå runt med ljusrosa nacka resten av mitt liv.
Sen skall jag köpa med mig kortisonsalva för soleksemen, skall vara bra för att dämpa dom. Och så skall jag börja ta Betakaroten tabletter redan nu och under hela min vistelse i det landet för att motverka solbränna.
Jag har tagit MAXOSOL tror jag dom hette innan , fy faaaaaaaaan!!! Smakar snor, typ som om man är förkyld. Luktar snor med. Dör hellre än att äta sån skit igen. Hoppas det finns betakaroten tabletter som inte luktar snor.
Så nu är jag ruinerad, aldrig kan man få spara allla pengar man får. alltid något som måste handlas känns det som.

// Jenny



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar