tisdag 20 november 2012

Vilken morgon......

Sååå trött idag igen, måste vara så att kroppen ställer in sig på att snart ha en lååååång semester. Just nu vill jag bara sova , sova , sova... Ska bli sååå skönt att bara få sova hur länge man vill på dagarna. Första jag skall göra är att köpa en ny säng i Thailand. Det är A och O att sova gott eller hur.

När jag kom till bilen idag så starta inte helvetet. Var såååå irriterad , tänkte gå hem o lägga mig igen men det var bara att bita ihop. Till slut så starta den.. Så jag kom till jobbet iallafall.

Fick tvätt flipp igår. Tvättade upp hela tvätt korgen, drog av madrass skyddet och dränkte det i vanish och tvätta i 60C.. det blev inte så rent jag hade hoppats på men nu är det fräschare iallafall. Den ingroda svetten ville inte ge sig av...:(
Jag tvättade inte hemma utan i tvättstugan. Hur bra som helst. det var helt tomt igår så kunde ta alla maskinerna.

Denna hemska tanken slog mig idag, Tänk om man skulle dö imorgon, i övermorgon, om en vecka, en månad eller om ett år?????? Då finns man ju inte mer sen... Man lever ju bara en gång. Skall man då inte göra exakt som man vill?
Om jag nu fastnar i Thailand så kan jag tänka mig att köpa ett litet hus långt från Phuket där det är billigt och bara vara där. Jag behöver inte ha multum med pengar. Bara jag kan överleva.
För om man tänker såhär, Du tjänar kanske bra här hemma men man lever ju upp dom pengarna. Hyra och mat och bensin och sådana nödvändiga saker. Sen har vissa råd att ta en semester nån gång om året. Men det är allt. Så dom som säger att man tjänar inget i Thailand, Nej du kanske inte tjänar mycket men du kan iallafall leva på det, då det är mycket billigare att leva där. Och leva upp sina pengar gör man ju vart man än bor.Så varför inte bo i paradiset i ett fint litet hus och leva normalt???





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar