måndag 5 november 2012

Tjingeling

Äntlingen måndag :) Så känns det hihi, vill bara att veckorna skall gå!!!
Helgen har vart kanon mysig. Satt och tjöta med Jennifer hela fredagen men go mat och dryck.
I lördags så satt jag och linda och kolla på 30 grader i februari, en serie vi ladda ner. Massa levande ljus , cola och godis, hur mysigt som helst.
Serien är 10 avsnitt, vi kollade på 3 i lördags och 7 i går. Rekomenderar inte den , fy fan , den mest deprimerande serie jag någonsin sett. Och i slutet så dog nästan alla. HAHA lite ironiskt faktiskt. Lagt ner så många timmar på sån skit.

Kl är 09:35 och jag hungrar ihjäl. Hur skall jag kunna vänta till kl 12?????:O
Skall äta köttgryta med ris som jag gjorde i helgen, Hur gått som helst.

Här är receptet på världen goaste köttgryta:

Förväll champinjoner, krydda med salt och lite vitpeppar.
Stek bacon i små bitar hårt, så det blir knaprigt, Lägg på papper för att fettet skall rinna av.
Stek fläskfile i lagom små bitar, krydda med salt, peppar, grillkrydda.
Lägg i en hackad lök, paprika och bryn med. Häll på grädde 2 st ungefär , champinjonerna och hackad minimajs och den knaperstekta baconen, 1-2 köttbuljong , lite kalvfond, en tesked dijon senap och lite socker, soja för färgens skull. Jag har även lite thai chili från thailand i för hettans skull, ni kan ha sambal oelek.

Låt puttra och smaka av men ev lite mer kalvfond, salt och peppar.
Servera med ris och sallad och vitlöksbröd. HUR GOTT SOM HELST!!!

Värt att testa!

Ha en bra måndag!!!

// Jenny


Trög jävla kork

En som gillar köttgryta / ps: detta hör inte till vanligheterna
att hon äter från bordet :P

HAHHA ja döööör va sjukt, bytt ansikten :D
Man kan göra mkt roligt med telefonerna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar